Občas se pohybuji na tenkém ledě, komentuje aférku kolem videa kontroverzní útočník Pinta

03.04.2013 12:01

Videoupoutávka na poslední zápasy vyvolala na internetu nevídanou bouři emocí. Pan Pinta, v soukromí velice sympatický a příjemný společník,  se rozpovídal o podrobnostech celé kauzy, ale například i o svém  pohledu na výkony Bukanýrů či na svou aktuální fazónu.  

V neděli jsi v dresu Bukanýrů nastoupil po skoro dvouměsíční pauze. Čím byla tak dlouhá přestávka zapříčiněna?

Ano, je to dlouhá pauza, ale v podstatě jsem chyběl pouze na jednom turnaji, což má stejnou příčinu jako má dvouměsíční absence. A to naprosto příšerná organizace ze strany vedení  futsalového svazu. Od listopadu do Vánoc jsme museli stihnout tři turnaje, abychom na další v novém roce čekali měsíc a na další snad ještě delší dobu. Právě na tom předposledním jsem měl v plánu odehrát jeden ze dvou zápasů, protože ten den hrál i Baník. Nicméně časové zpoždění turnaje bylo ještě větší než normálně, a tak jsem se rozhodl veškerý čas věnovat právě na Bazalech. A udělal jsem dobře. Bukanýři vyhráli oba zápasy a já na stadionu sledoval, jak si Baroš připisuje první hattrick za Baník. Takže zase platilo, že všechno zlé je pro něco dobré.    

Dlouhý herní výpadek, tvůj oblíbený povrch v hale Mittal a k tomu všemu napínavé boje ke konci sezóny o postupové pozice. Nejímala Tě před turnajem nervozita, a jak ses pak na place cítil?

Nervozita mě nejímala, přece jen za Bukanýry mám odehráno spoustu soutěžních zápasů. Musím přiznat, že na hřišti jsem se cítil špatně a podle toho vypadaly mé výkony. Započala to další neproměněná tutovka z mé strany hned v úvodu zápasu proti Inkognitu a pak už to bylo spíše trápení. Nedařilo se mi uvolňovat se, kazil jsem kombinace a také jsem byl podrážděný, takže jsem zbytečně reagoval na fauly a chování zejména hráčů FB Servisu místo toho, abych se soustředil na sebe tak jako jindy. Chyběla mi herní praxe a na mou obranu nejsem pořád zdravotně v pořádku.  

Naposledy jsi se trefil 8.prosince proti Mroki, od té doby prožíváš 12ti zápasový gólový půst. V tréninkových jednotkách ve Staré Bělé ti to tam celkem padá, čím to, že v lize to teď nelepí?

To už je 12 zápasů? Já nikdy nebyl kanonýr, spíše jsem proslul jako spalovač šancí, což se bohužel nyní potvrzuje. Proč mi to nyní nelepí? Na jednu stranu někdy zakončuju lajdácky nebo nad tím moc přemýšlím, na druhou jsem si občas vybral i smůlu. Na posledním turnaji jsem měl dvě dobré šance, ale obě jsem zazdil. Třeba si to nechávám na nejdůležitější okamžik, což by bylo krásné. Ale moc na mě nevsázejte -:))  

Nedělní turnaj skončil s ne úplně příznivou bilancí pro Bukanýry. Můžeš prozradit, co podle Tebe chybělo k většímu bodovému zisku?

Trochu se od nás odklonilo štěstí, ale hlavně si myslím, že rozhodly zbytečné chyby. Třeba první inkasovaný gól proti FB Servisu. Hráli jsme dobře dozadu a uděláme takovou chybu. Jo jasně, bylo to nedorozumění, ale když si to promítnu zpětně, měl jsem okamžitě jít po míči. Je lepší se o ten míč poprat i třeba se spoluhráčem, než si dávat přednost. Se Zvěřáky se nám nedařilo, ale hráli jsme trpělivě a šťastně jsme vyrovnali. Jenže pak místo toho, abych dal na 2:1 nebo aspoň přihrál dobře naběhnutým spoluhráčům, vystřelím slabounce a z brejku padne rozhodující gól. Pak už jsem ten zápas neviděl. Škoda, sedm bodů bylo reálných.  

Není tajemstvím, že na Varenskou máš řádnou pifku, a že místy zabrouzdáš do výsledkové historie. Můžeš fanouškům prozradit historické srovnání bukanýrských výsledků z Varenské oproti utkáním na Sareze?

Až si udělám trochu času, připravím si na web článek zaměřující se na tyto dvě haly. Momentálně v ruce přesnou statistiku nemám, ale určitě se můžeme podívat na minulou sezonu, ve které jsme obsadili výborné třetí místo. V hale Sareza jsme odehráli osm zápasů a získali devatenáct bodů, hrály se tam tři turnaje. Bilance na Varenské: pět turnajů, dvanáct zápasů a bodů čtrnáct. Ani jednou jsme tam přitom během jednoho turnaje nezískali více než tři body! Nicméně je potřeba také říct, že jsme tam zažili možná nejkrásnější vítězství v historii bukanýrského klubu. Výhra 4:0 nad silnou Cobrou v posledním zápase sezony bude ještě dlouho patřit mezi výkladní skříně bukanýrské historie. Zaměřil jsem se i na kanonýra Skálu, který mi řekl, že se mu na Varenské hraje lépe. V minulém ročníku dal osm gólů v osmi zápasech na Sareze a šest gólů v devíti zápasech na Varenské.  

V této sezóně z 19 zápasů Bukanýři okusili pachuť porážky všehovšudy jen 5krát, z toho však tři zápasy prohráli se Zvěřáky. Čím si vysvětluješ fakt, že se černooranžovým proti  tomuto soupeři dlouhodobě nedaří?

Ačkoliv můžu mít k tomuto soupeři jakékoliv výhrady, co se týče futsalového pojetí, jsou to velmi kvalitní hráči. Jde o zkušené matadory, kteří hrají dobře pozičně, takticky a jsou schopni přejít jeden na jednoho, což je také důležité. Hrají chytře a ví, co musí proti komu hrát, aby uspěli. Nás přehráli, protože byli kvalitnější v zakončení, hráli lépe takticky a dokázali nás oklamat tak, že nám to sázeli z protiútoků. Nejsou neporazitelní, máme na to je zahnat do úzkých, ale je třeba se vyvarovat zbytečných chyb, které nemilosrdně trestají.

Zůstaňme u Zvěřáků. Po nedělním turnaji se na internetu rozpoutala velice nešťastná aféra. Můžeš prozradit o co v ní šlo a jak vůbec vznikla?

Je vidět, že máš velmi dobré informace, protože strůjcem toho všeho jsem byl já. Vytvořil jsem upoutávku na poslední dva rozhodující turnaje, ve které jsem Zvěřáky B pojmenoval vulgárním slovem. Kdo není úplný antitalent rýmovaček, dokáže si jistě dosadit, co se rýmuje ke slovu Zvěřáci B. A zástupci týmů Zvěřáků si videa všimli (možná štěstí, že až po našem vzájemném duelu) a problém byl na světě. No prostě bylo co vysvětlovat. Je pravdou, že v tomto směru se občas pohybuji na tenkém ledě. Při různých vtipcích už se někdy sám sebe ptám, jestli a kdy mi Konečník jednu vypálí. Je ale vidět, že je to chytrý hoch, který mým vtipkům rozumí, byť jsou často na jeho adresu. A nebo se mě bojí :-D 

Zdá se, že nakonec všechno dobře dopadlo a obě strany zakopali válečnou sekeru. Je tomu opravdu tak a pokud ano, jak proces smíru vůbec probíhal?

Vypadá to tak, uvidíme, zda ještě něco nevykoumají bulvární plátky jako deník Sport nebo MF Dnes. Každopádně s Michalem Polochem jsme si na Facebooku (zaplať pán bůh za něho) vyříkali některé věci a myslím si, že my dva jsme v pohodě. Nemůžu mluvit za ostatní Zvěřáky. Neznám je a nevím, na kolik se jich to dotklo. Takže pokud mi nebudou chtít po utkání podat ruku, pochopím to. Snad si to ale ještě někdo nebude chtít vyříkávat ručně, zase tak svalnatý ještě nejsem. Musím se zeptat „lovce senzací“, zda se něco nechystá.

Kromě zmíněné upoutávky se věnuješ i sestřihům bukanýrských zápasů, často od Tebe můžeme vidět i videa zaměřená na hokejové Vítkovice. Jak jde takovému kliďasovi jako Ty tato nezřídkakdy piplačská práce, ke které je potřeba notná dávka trpělivosti?

Čtenáři, pokud to není nějaký póvl nebo úplní imbecilové, jistě pochopili, že záměrně používáš ironická spojení jako „oblíbený povrch“ nebo „takový kliďas“. No nic, abych odpověděl. Možná teď někoho rozesměji, ale já sám sebe považuju za trpělivého člověka. Většinu věcí, které dělám, dělám s emocemi, ale to neznamená, že nejsem trpělivý. Ano, čtyřikrát nasraný od toho odejdu, abych se popáté vrátil a dál v tom pokračoval. Ale výsledný efekt za to stojí, byť za cenu vulgárních slov.  

Jsi velký sportovní fanda. Sleduješ a navštěvuješ zápasy Baníku, HCV, Rogera Federera, hraješ aktivně futsal, ale zároveň se věnuješ i redaktorské činnosti na portálu Gurufans a samozřejmě i na stránkách Bukanýrů. Když k tomu připočteme práci na plný úvazek, zbyde Ti ještě nějaký volný čas na něco jiného? Třeba na dívky?

Je pravdou, že toho je hodně a zejména práce na plný úvazek ten čas bere nejvíce. No aby ne, když z ní padnou alespoň nějaké (GE) Money. Všiml sis, použil jsem podobně skrytou reklamu jako ty s Gurufans. Dobrá práce. Je mi jasné, že dívka neocení, když jí dám přednost před semifinále velkého turnaje mezi Rogerem a uřvaným nacionalistou ze Srbska, ale ta ochota najít si čas (i na jiné aktivity) tam je a to už samozřejmě nezáleží jen na mě. Výpověď v práci ale kvůli tomu dávat nebudu. Jedině, že bych vyhrál miliony. Pak by nebyl problém udělat výběrové řízení na to, která dívka se mnou stráví zbytek života :)   

Do konce soutěže zbývá poslední turnaj, na kterém se Bukanýři střetnou s celky Šalamoun B, Globtec B a Hattrick. Aktuálně jim patří 3.pozice, do vyšší soutěže postupují první 2 týmy. Jak vidíš šance Bukanýrů?

Když se podívám na tabulku, dvě výhry ze tří zápasů by mělo k postupu stačit i vzhledem k tomu, že Šalamoun postoupit nemůže. Ale bude to nesmírně těžké. Šalamoun je bez pochyby kvalitní celek, Globtec je sice předposlední, ale o jeho síle jsme se přesvědčili naposledy. Hattrick jsme minule rozdrtili, ale první utkání jsme s ním prohráli. Základem bude dobrá defenziva, a když se vyvarujeme zbytečných chyb, věřím, že se bude slavit. Chtělo by to ale také zmobilizovat fanoušky, abych jich přišlo co nejvíce a aktivně nás povzbudili. Když vidím, jakou podporu má Inkognito, dá se pouze smeknout. U nás se jim vyrovnává pouze Šéf a Lucka, která je ale často pouze v roli kameramana.   

autoři: Pinta, Vláďa