Svou pověst nezapřel. Nejsem v hospodě, abych vykládal vtipné historky, řekl během rozhovoru Konečník

24.02.2013 16:09

Nebyl to jednoduchý rozhovor. Jak formulovat otázky, aby se muž hrající s číslem dva v půlce uraženě nesebral a neodešel k jiné, jistě prospěšnější činnosti. Nutno podotknout, že se obavy v žádném případě nepotvrdily. Naopak Konečník se po většinu času usmíval a rozhovořil se nejen o své bukanýrské kariéře, ale také o osobnostních vlastnostech, dovednostech a zájmech. Pouze nedošlo na vtipné historky. Škoda, snad příště.

  

Je o vás známo, že rád slyšíte chválu. Začnu tedy pozitivně. Patříte mezi pilíře bukanýrské obrany, zároveň umíte dobře podpořit útok. Co tedy stálo za tím, že jste v loňské sezoně vážně uvažoval o ukončení futsalové kariéry?

V mém případě hraje rozhodující fakt to, že jsem sám k sobě dost kritický. Je pravda, že někdy možná až přehnaně. Stává se, že se mi několik zápasů nepovede tak, jak bych si sám představoval, a najednou začínám uvažovat, zda jsem týmu prospěšný. Sedl jsem si, zhodnotil všechna pro a proti, a jediným možným rozhodnutím bylo dál pokračovat v kariéře mezi Bukanýry. Správnost mého rozhodnutí potvrdila také nedávná návštěva přátelského utkání futsalu mezi Českou republikou a Srbskem. Když se to umí, jedná se o krásný sport. Beru to jako motivaci a výzvu do budoucna.

Je určitě dobře, že jste si rozhodnutí rozmyslel. K mistrovským zápasům jste si vybral číslo 2. Je to náhoda nebo pro vás toto číslo něco znamená?

O náhodu určitě nejde. K číslu 2 se váže spousta vzpomínek z mého působení v tehdejším fotbalovém klubu FC NH Ostrava. Pro krajního obránce byly tehdy pouze dvě možnosti, číslo 2 nebo číslo 4. Častěji jsem hrával s dvojkou, proto jsem o jiném čísle pro Bukanýry ani neuvažoval.

Ačkoliv se to zjistilo až se zpožděním, vstřelil jste stý ligový gól Bukanýrů. Jaký je to pocit?

Já se o tom, že jsem dal stý ligový gól, dověděl až z následné týmové ankety. V té se řešilo, kolik peněz mě to bude stát do týmové pokladny (smích). Pocit je to samozřejmě příjemný. Nicméně už je to za námi, čeká nás rozhodující část dobře rozehrané sezóny, slavit můžeme až potom.

Dokonce zazněly hlasy, že byste se díky jubilejnímu gólu mohl alespoň na jedno utkání dočkat kapitánské pásky, o které tolik sníte. Jak to aktuálně vypadá?

Myslím, že tahle otázka by měla být spíše mířena na kapitána Duffersona. Ale nebudu se vyhýbat odpovědi. Kdyby mi byla kapitánská páska na jedno utkání za odměnu nabídnuta, asi bych neodmítnul. Nosit kapitánské céčko je vždy čest. Ovšem jednalo by se pouze o toto jedno utkání. Pro mě je a vždy bude pravým kapitánem Dufferson. Stačí se podívat na sestřihy našich zápasů. Když se momentálně nedaří, dokáže vzít situaci na sebe a rozhodnout utkání.

Patříte mezi největší kritiky haly na Varenské vedle Futura, Bukanýrům se také mnohem více daří v hale Sareza v Přívoze. Čím si to vysvětlujete?

Hala Sareza je na úplně jiné úrovni. Celkové zázemí, povrch, osvětlení. S Varenskou se nedá vůbec srovnat. Vím, že podmínky jsou pro všechny hráče stejné, ale na kluzký povrch na Varenské si asi jen tak nezvyknu. Své by vám k tomu určitě řekl také Pan Pinta. Pokud my dva držíme v něčem spolu, tak už na tom opravdu něco bude, to mi věřte (smích).

Když už jsme u těchto extrémů, prozraďte, proti kterému týmu se vám hraje dobře nebo je vám nějakým způsobem sympatický a který naopak nemáte rád?

Já jsem typ člověka, který jde zápas od zápasu. Kolikrát ani nevím, s kým hrajeme. Přijdu na plac a chci vyhrát, je jedno, kdo proti nám stojí. Porážky nesu těžce, to je o mě známo. Výborné jsou zejména zápasy s týmem Mroki. Nepadá moc gólů, oba týmy vědí, co mají hrát. Takticky se úroveň těchto zápasů posunula na vyšší úroveň. Teď se s nimi navíc dělíme o první místo v tabulce. Proto bych rád pozval všechny fanoušky na náš příští turnaj, který může hodně napovědět o případných postupových ambicích Bukanýrů.

Pojďme trošku odbočit od futsalu a zaměřit se na vaši osobnost. Jak známo, mnoho času strávíte také péčí o svůj zevnějšek. Na milimetr přesně nagelované vlasy, to už k vám prostě patří. Je to vaše zbraň, jak okouzlit ženy?

Tušil jsem, že tato otázka přijde. Je pravda, že v koupelně občas trávím více času. Nejhorší je, když se vám účes nepovede napoprvé, to je potom nápor na šampón. A zda je to zbraň, to musí posoudit hlavně ženy. Jestli si mě moje slečna vybrala kvůli vlasům, na to se jí teprve musím zeptat (ďábelský úsměv).

Říká se o vás, že pokud v sobě nemáte alkohol, není s vámi sranda. Vyvraťte toto tvrzení a řekněte nějaký vtip nebo humornou historku, která se během necelých tří let stala v táboře Bukanýrů.  

Historek je určitě spousta. Zažili jsme spolu jako parta již dvě letní soustředění a spoustu dalších týmových akcí. Nicméně asi fanoušky lehce zklamu, teď momentálně v hospodě nejsem.

Rád čtete bulvární deníky a sám informace a zážitky ještě okořeňujete, což v týmu vyvolává bujaré veselí. Jak říká kapitán Dufferson, jste „lovec senzací“. Ale já se zeptám vážně. Co vás k tomu vede? Je to například potřeba zviditelnit se?

Abych to trochu upřesnil, nečtu bulvární deníky, ale deník Sport. Určitě se nejedná o potřebu se zviditelnit. Že tomu občas něco přidám, to je pravda. Nemám rád, když řeč stojí. Tímto způsobem dokážu vždy vyvolat v týmu debatu, někdy i dost bouřlivou (zase se směje).

Není žádným tajemstvím, že se ve volném čase věnujete nebezpečnému sázkařskému hazardu. Prozraďte fanouškům, jaký jste sázkař?

Musím se přiznat, v poslední době jsem sázení dost omezil. A popravdě, ruce mě nesvrbí. Pokud se občas najde volná dvacetikoruna v peněžence, tak ji samozřejmě v sázkovce udám, s tím až tak velký problém nemám. A jaký jsem typ sázkaře? Myslím, že poměrně opatrný. Žádné tikety za stovky a tisíce rozhodně nečekejte.

Jste členem tzv. Malé rady? Jakou má vůbec povahu? Jde o instituci, organizaci, sektu nebo něco na bázi bývalého pionýru? Co může Malá rada ovlivnit?

Já si myslím, že v poslední době Malá rada získává stále více na respektu ostatních členů týmů. Kromě mě je v Malé radě také předseda klubu Kuba a kustod Honza. Jedná se o velice kvalifikované osoby a zejména volba těchto dvou zmiňovaných určitě nebyla náhodná. Z toho důvodu bych hovořil o instituci či organizaci, která má týmu rozhodně co dát. A co může Malá rada ovlivnit? Je tu především od toho, aby zajišťovala plynulý chod klubu, případně řešila týmové spory a občasné problémy s disciplínou.

autor: Radim, Pinta